Medlemsvillkor

Medlemsvillkor för Arp-Hansen Hotel Groups förmånsprogram STAY&SAVE.

Version 9 oktober 2023

Översikt

  1. Inledning
  2. Allmänt
  3. Tjäna poäng
  4. Använda poäng
  5. Medlemsrabatt
  6. Uppsägning av medlemskap
  7. Säkerhet och missbruk
  8. Andra omständigheter
  9. Ändring av villkor
  10. Frågor och klagomål
  11. Medlemskonto, personuppgifter och cookies
  12. Samtycke till nyhetsbrev
  13. Tillämplig lag

1. Inledning

De här villkoren gäller för medlemskap i Arp-Hansen Hotel Groups förmånsprogram STAY&SAVE. Förmånsprogrammet ägs och drivs av Arp-Hansen Hotel Group A/S, org.nr 54399219, Nybrovej 75, 2820 Gentofte, Danmark, som hädanefter kallas ”vi” eller ”oss”.

Vi rekommenderar att du läser igenom villkoren noggrant innan du blir medlem. Du ska framför allt vara uppmärksam på all text i fetstil.

2. Allmänt

Alla personer som är över 18 år kan ansöka om medlemskap i förmånsprogrammet via vår webbplats under domännamnet Arp-Hansen.se eller direkt på våra hotell. Vi förbehåller oss dock rätten att avvisa en ansökan eller säga upp ett befintligt medlemskap vid missbruk eller andra speciella omständigheter. Likaså förbehåller vi oss rätten att avsluta förmånsprogrammet med tre (3) månaders varsel till slutet av en kalendermånad.

Som ny medlem måste du ange uppgifter som namn, födelsedag, telefonnummer och e-postadress. Därefter får du ett elektroniskt medlemskort via sms, med ett medlemsnummer som är personligt och konfidentiellt. Ditt elektroniska medlemskort kan du även få tillgång till via din profilöversikt.

Medlemskortet kan du använda för att spara poäng per övernattning på våra hotell under loppet av ett kalenderår. Intjänade poäng kan lösas in mot gratis övernattning (gratisnatt). Medlemskortet kan även ge rabatt på ett urval av våra restauranger. 

3. Tjäna poäng

Som ny medlem får du 500 poäng i registreringsbonus när din profil skapas. Du tjänar 500 poäng per övernattning på våra hotell, dock med undantag av Wakeup Copenhagen, Wakeup Aarhus, Steel House Copenhagen och Next House Copenhagen. De hotell som omfattas är: Phoenix Copenhagen, 71 Nyhavn Hotel, Copenhagen Strand, Imperial Hotel, The Square, Tivoli Hotel, Copenhagen Island och Gentofte Hotel. När du bokar via våra egna webbplatser tjänar du dubbla poäng (2 x 500 poäng per övernattning).

Inlösta gratisnätter är inte poängberättigande.

Du tjänar endast poäng om du som medlem informerar om ditt medlemskap vid bokning och/eller vid incheckning. Det kan ta upp till tre (3) veckor från din vistelses sista natt innan de nya poängen visas på ditt konto.

Om du glömmer att uppge medlemsnummer, kan du ansöka om efterregistrering av poäng i upp till sex (6) månader efter vistelsen, men dock inte längre tillbaka än du har varit medlem. Vi kan i dessa fall komma att begära en kopia av din hotellfaktura.

Poängen intjänas oberoende av vem som betalar för vistelsen. Det går dock endast att tjäna poäng på egna övernattningar, d.v.s. för ett rum och en person.

Om du inte har tjänat några poäng under en period om tre (3) år, förbehåller vi oss rätten att avsluta medlemskapet.

Alla typer av övernattningar ger rätt till intjäning av poäng, även kampanjerbjudanden. Inga poäng erhålls dock vid gratisnätter eller vid övernattningar för våra egna medarbetare.

Hotellvistelser som bokas via resebyråer online betraktas inte som poängberättigade övernattningar, oavsett erlagt pris. 

4. Använda poäng

Intjänade poäng kan användas för att betala för en övernattning, en så kallad ”gratisnatt”, alla dagar i veckan, inkl. helger, på något av våra hotell, dock med undantag av Wakeup Copenhagen, Wakeup Aarhus, Steel House Copenhagen och Next House Copenhagen. De hotell som omfattas är: Phoenix Copenhagen, 71 Nyhavn Hotel*, Copenhagen Strand, Imperial Hotel, The Square, Tivoli Hotel, Copenhagen Island och Gentofte Hotel.

En gratisnatt kostar 5 000 poäng för ett standardrum för en eller två personer inkl. frukost. Gratisnätter i Superior- eller Executive-rum inkl. frukost kostar 10 000 respektive 15 000 poäng. Det går inte att använda intjänade poäng för att uppgradera rumstypen för redan betalade bokningar.

Som medlem kan du, om du så önskar, boka gratisnätter åt din närmaste familj**. Det måste dock vara du själv som medlem som bokar gratisnatten. Vid bokning måste du uppge att det gäller en gratisnatt.

Obs! Bokning av gratisnatt förutsätter att önskat hotell har lediga rum . Endast ett begränsat antal rum per hotell är avsatta för gratisnätter. Om alla dessa rum är upptagna kan du i stället välja att betala för din bokning som vanligt.

Vid bokning av ditt hotellrum som gratisnatt gäller samma villkor som för vanliga bokningar. Du kan därför gå miste om intjänade poäng om du avbeställer din bokning för sent i förhållande till gällande avbeställningsvillkor eller om du inte dyker upp (no-show).

Gratisnätterna bokar du genom att vända dig direkt till önskat hotell per mejl eller telefon. Alternativt kan du kontakta vår centrala bokningsavdelning. Vi försöker alltid uppfylla ditt önskemål om bokning, men vi reserverar oss för utsålda dagar och allmän överbelastning.

*Observera att 71 Nyhavn Hotel inte erbjuder standardrum, men du får fortfarande gärna boka en gratisnatt i hotellets andra rumskategorier till en högre poängkostnad.

**Som närmaste familj räknas barn, barnbarn, föräldrar, mor- och farföräldrar, syskon och make/maka/partner.

5. Medlemsrabatt

Som medlem får du alltid 10 % rabatt på övernattningar med eller utan frukost med möjlighet till gratis avbokning eller en förskottsbetalad vistelse vid bokning online på våra webbplatser. De hotell som omfattas är: Phoenix Copenhagen, 71 Nyhavn Hotel, Copenhagen Strand, Imperial Hotel, The Square, Tivoli Hotel, Copenhagen Island och Gentofte Hotel. Dina medlemsrabatter når du via din medlemsinloggning.

Som medlem får du 10 % rabatt på restaurangerna Brasserie Murdoch’s Books & Ale, The Harbour och Tivoli Brasserie.

6. Uppsägning av medlemskap

Du kan när som helst gå ur förmånsprogrammet STAY&SAVE genom att logga in på din profil här. Här har du möjlighet att avsluta ditt medlemskap. När du har gjort det får du en bekräftelse via den e-postadress som du har registrerat i din profil. Har du några frågor gällande detta, kontakta oss genom att mejla till member@arp-hansen.dk eller ringa oss på +45 8030 3045. Om ditt medlemskap upphör, oavsett orsak, blir dina intjänade poäng ogiltiga utan ersättning. Om du är konsument kan du dock kräva värdet av återstående poäng utbetalt i upp till ett (1) år efter att medlemskapet har avslutats, till ett valfritt bankkonto. En sådan utbetalning är dock belagd med en avgift på 500 DKK. Detsamma gäller om du önskar kräva värdet av återstående/befintliga poäng utbetalda innan dessa går ut, se punkt 8 nedan.

Värdet per poäng är 0,02 DKK. 

7. Säkerhet och missbruk

Om du förlorar ditt medlemskort, eller om du misstänker att tredje part har fått kännedom om ditt medlemsnummer, måste du genast kontakta Arp-Hansen Hotel Group genom att ringa till +45 8030 3045 för att undvika att utsättas för missbruk och bedrägeri.

Obs! Du ansvarar själv för din eventuella förlust om tredje part missbrukar ditt medlemskort eller medlemsnummer, såvida inte vi har gjort oss skyldiga till oaktsamhet. 

8. Andra omständigheter

Du kan maximalt spara 100 000 poäng i taget, motsvarande 2 000 DKK.

Två eller flera medlemmar kan inte lägga ihop sin respektive poäng eller överföra poäng till varandras medlemskort. Poäng kan inte användas som delbetalning för ett rum eller andra tjänster.

Du ansvarar själv för att till Skatteverket eller andra aktuella myndigheter informera om värdet av poäng som är intjänade genom ditt arbete, men som används privat.

Poäng är giltiga i 3 år från intjäningsdatumet. När poängen används för en gratisnatt löses de äldsta poängen in först. Poäng äldre än tre (3) år raderas automatiskt utan möjlighet till ersättning. Detsamma gäller om ditt medlemskap upphör, oavsett orsak.

Medlemskortet kan inte kombineras med andra bonusprogram som exempelvis EuroBonus.

9. Ändring av villkor

Vi förbehåller oss rätten att utan förvarning ändra dessa villkor och även att avsluta förmånsprogrammet.

Väsentliga ändringar kommer dock att meddelas dig som medlem minst tre (3) månader i förväg.

10. Frågor och klagomål

Om du har frågor eller klagomål om våra tjänster kan du mejla oss på följande adress: member@arp-hansen.dk

11. Medlemskonto, personuppgifter och cookies

När du registrerar dig som medlem får du ett medlemsnummer och lösenord som du kan använda för att logga in på ditt medlemskonto på Arp-Hansen.se. Här kan du se intjänade poäng samt korrigera eller ta bort uppgifter om dig själv. Du kan även välja att säga upp ditt medlemskap.

Vi samlar in, behandlar och sparar data i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Om du vill ha mer information om vår användning av personuppgifter, se vår integritetspolicy som du hittar här.

Om du vill ha mer information om vår användning av cookies, se vår cookiepolicy, som du hittar här.

Vid din registrering till förmånsprogrammet bekräftar du att du har läst och godkänt Arp-Hansen Hotel Groups integritetspolicy.

Du kan dessutom när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas i syfte att bedriva direkt marknadsföring.

12. Samtycke till nyhetsbrev

När du registrerar dig till förmånsprogrammet kan du samtidigt välja att godkänna att få nyhetsbrev skickade till dig och få tillgång till fantastiska hotellerbjudanden via e-post från Arp-Hansen Hotel Group A/S. Du kan alltid återkalla ditt samtycke via en avregistreringslänk i e-postmeddelandet.

En eventuell avregistrering från utskicken av nyhetsbrev kommer inte att i något avseende påverka ditt medlemskap i förmånsprogrammet.

13. Tillämplig lag

Vad gäller tolkning och tillämpning av dessa villkor gäller uteslutande dansk lag. De allmänna danska domstolarna har behörighet att avgöra eventuella tvister som uppstår till följd av eller i samband med dessa villkor.

Spara upp till 15% på boende som STAY&SAVE-medlem. Läs mer om alla förmåner