Vanliga frågor
När kan jag äta frukost?
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Parkering på hotellets gård: På Phoenix Copenhagen förfogar vi över några få parkeringsplatser på hotellets gård. Parkering kostar
Parkeringshus: Phoenix Copenhagen samarbetar med Jeudans parkeringshus på Dronningens Tværgade 4. Vi säljer en 24-timmarsbiljett till parkeringshuset för
För mer information, besök Jeudans egen webbplats
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, ditt husdjur är mycket välkommet hos oss. Din hund får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Informera oss bara om att du tar med ditt husdjur, antingen per mejl eller i själva bokningen så ser vi till att det finns en liten godsak på rummet när ni kommer.
Hur tar jag mig till och från hotellet?
Om du saknar transport från flygplatsen till vårt hotell kan du ta metron direkt från terminal 3 från spår 2 mot Kongens Nytorv. Kom ihåg att köpa biljett innan du stiger ombord. Stig av vid Kongens Nytorv så har du ca 5 minuters promenad till Phoenix Copenhagen. Med taxi från flygplatsen tar resan cirka 30 minuter. Alla taxibilar i Köpenhamn kör med taxameter och tar emot Dankort och de vanligaste internationella kreditkorten. Om du saknar transport från Oslobåten, kan du ta buss nr 26 i riktning mot Ålholm Plads. Stig av i korsningen Dronningens Tværgade/St. Kongensgade så har du ca 2 minuters promenad till hotellet.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt. Behöver du hjälp med exempelvis bordsreservation, transfer, parkering, bil- eller cykeluthyrning eller information om lokala sevärdheter och matställen, är du varmt välkommen att vända dig till oss med dina önskemål.
När kan jag träna på gymmet?
Du kan träna gratis på vårt gym kl. 06.00–22.00 alla dagar i veckan. Vill du använda gymmet utanför dessa öppettider, kan du ta dig in med ditt nyckelkort. Vårt gym ligger i källaren.
När kan jag äta på restaurangen?
Köket stänger kl. 21.30
Är hotellet handikappanpassat?
Vi kan dessvärre inte erbjuda handikappanpassade förhållanden eller rum eftersom hotellet ligger i en äldre skyddsvärdig byggnad. På grund av trappor och smala korridorer lämpar den sig inte för rullstolsbundna.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3395 9500 eller mejla till phoenixcopenhagen@arp-hansen.dk.
Kan jag löpträna i närheten av hotellet?
Jag det finns goda möjligheter att ta en löprunda på de många trottoarer och småvägar som omger hotellet. I vår reception kan du hämta en karta med förslag på löprundor på tre, fem respektive sju kilometer. Springer du på morgonen kl. 06.30–09.00, erbjuder vi gratis vatten i lobbyn alla dagar i veckan.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.